Informacje ogólne

Co to jest Portal medyczny „Pora na Doktora”?

Portal „Pora na Doktora” udostępnia certyfikowany system zdalnej diagnostyki medycznej. W skład systemu wchodzi oprogramowanie dostępne poprzez stronę i zestaw diagnostyczny służący  do badania. Za jego pomocą jest możliwe leczenie pacjentów na odległość za pośrednictwem ich domowego komputera i zakupionych urządzeń (stetoskopu i wideoskopu z dodatkami). Na terenie Wielkiej Brytanii , po wyrażeniu zgody przez pacjenta, system zapewnia dostarczenie leków do domu. W innych krajach  pacjent może otrzymać skan recepty (w  wersji elektronicznej) albo otrzymać oryginał recepty (honorowany we wszystkich krajach Wspólnoty) w czasie zależnym od miejsca zamieszkania pacjenta.

Kto konsultuje w portalu medycznym „Pora Na Doktora”?

Do współpracy z portalem medycznym „Pora Na Doktora” zaproszeni zostali znakomici lekarze z zakresu interny i pediatrii, na stałe pracujący w renomowanych ośrodkach medycznych. W naszym portalu postawiliśmy na doświadczonych, aktywnych zawodowo diagnostów. Wszyscy lekarze posiadają wysokie kwalifikacje oraz przeszli intensywny kurs obsługi naszych urządzeń medycznych. Dzięki temu zapewnią Państwu opiekę medyczną na najwyższym poziomie i wsparcie w zakresie obsługi systemu.

Z jakimi chorobami mogę zgłosić się do lekarzy konsultujących w „Pora Na Doktora”?

Serwis przede wszystkim służy do diagnozowania i leczenia pacjentów z:

– infekcjami gardła, nosa, zatok i uszu,

– infekcjami górnych dróg oddechowych i płuc,

– chorobami serca,

a także do konsultacji wyników badań oraz konsultacji w zakresie chorób przewlekłych wymagających okresowych konsultacji lekarskich.

Dodatkowo przewidujemy możliwość konsultacji w zakresie innych specjalności: urologii, andrologii, dermatologii oraz kardiologii.

Co to jest zestaw diagnostyczny i do czego służy?

Zestaw diagnostyczny jest specjalnie zaprojektowanym zestawem urządzeń medycznych umożliwiających badanie pacjenta on-line w czasie rzeczywistym. W skład zestawu wchodzi elektroniczny stetoskop oraz wideoskop. Stetoskop umożliwia dokładne osłuchanie płuc i serca  u osób dorosłych i u dzieci. Wideoskop służy do badania gardła u osób dorosłych a dzięki dołączonym do zestawu specjalnym końcówkom także ucha i nosa u dorosłych i dzieci. Za pomocą wideoskopu można również zrobić zdjęcia zmianom chorobowym (np. zmianom skórnych) i przesłać lekarzowi w charakterze dokumentacji medycznej.

Jak mogę zamówić zestaw diagnostyczny?

Aby zamówić zestaw diagnostyczny należy zalogować się na platformie medycznej „Pora Na Doktora”, następnie przejść do sekcji „Zamów zestaw” gdzie pacjent będzie mógł potwierdzić adres, na który zostanie wysłany zestaw oraz wybrać tryb wysyłki (standardowa, expresowa). Koszt przesłania oraz czas dostawy ustalany jest każdorazowo w zależności od miejsca zamieszkania pacjenta i doliczany jest do kosztu zestawu.

Jak korzystać z zestawu diagnostycznego?

Po zarezerwowaniu wizyty należy zalogować się na swoje konto 15 min przed wizytą. W tym czasie pacjent powinien podłączyć urządzenia do komputera i sprawdzić sprzęt (ocena szybkości łącza internetowego, sprawdzenia jakości obrazu z wideoskopu). Może to wykonać na dwa sposoby: – z poziomu swojego konta: po zalogowaniu z górnego menu:  MOJE DANE > MÓJ KOMPUTER > INTERNET TEST – z poziomu komunikatora: po zalogowaniu sie na drugi poziom: przycisk po prawej stronie okna komunikatora: SPRAWDŹ URZĄDZENIA AUDIO/WIDEO > MÓJ KOMPUTER/INTERNET TEST. Po połączeniu się z lekarzem, podczas wizyty lekarz poprosi o przykładanie słuchawki stetoskopu w konkretne miejsca u badanego pacjenta. W celu lepszego przeprowadzenia badania wskazane jest aby badanie przeprowadziła osoba towarzysząca (szczególnie u dzieci, osób starszych oraz niezdolnych do obsłużenia zestawu diagnostycznego). Bardzo ważne jest aby trakcie badania była zachowana cisza. W przypadku badań z wykorzystaniem wideoskopu, w razie wątpliwości, najpierw pacjent będzie poproszony o zbliżenie kamery do próbnika kolorów (dołączonego do opakowania) w celu ujednolicenia skali barw. Następnie lekarz poprosi osobę badającą o odpowiednie wprowadzenie urządzenia do gardła, ucha lub nosa pacjenta. W tym celu zestaw wyposażony jest w specjalne nakładki na wideoskop. Dla ułatwienia operowania wideoskopem osoba badająca oraz pacjent będą widzieć obraz z kamery wideoskopu na ekranie komputera. Przez cały czas trwania badania pacjent pozostanie w kontakcie wizualnym i dźwiękowym z lekarzem konsultującym. Dokładny opis korzystania z zestawu diagnostycznego znajduje się w instrukcji obsługi zamieszczonej na stronie portalu.

W jaki sposób po wizycie mogę otrzymać leki do domu?

Pod koniec wizyty należy poinformować lekarza, że chcesz otrzymać leki do domu. Lekarz wprowadzi Twoją receptę do systemu apteki. Pracownik apteki (anglojęzyczny) skontaktuje się z Tobą żeby potwierdzić zamówienie. Należy podać mu dane karty kredytowej. Leki w obrębie Londynu dotrą w ciągu 4 godzin, w Wielkiej Brytanii do 12 godzin lub następnego dnia rano. Koszt leków jest porównywalny z cenami w innych aptekach na terenie Londynu. Usługa kurierska jest bezpłatna!.
Ta usługa działa tylko w Wielkiej Brytanii.

Czy po wizycie mogę otrzymać receptę?

Po zakończonej wizycie na konto e-mailowe pacjenta przesłane będą automatycznie skany wystawionych przez lekarza recept w postaci plików pdf. Jeśli to konieczne oryginały recept mogą być wysłąne kurierem na wskazany przez pacjenta adres. Po otrzymaniu plików e-recept pacjent ma do wyboru: – na podstawie e-recepty zamówić zaordynowane lekarstwa we wskazanej aptece internetowej z dostawa do domu (usługa dostępna na terenie Wysp Brytyjskich) – samodzielnie zrealizować receptę na podstawie wydrukowanego skanu (jednocześnie zobowiązując się do dostarczenia do apteki oryginału recepty natychmiast po jej otrzymaniu- w ciągu 72 godzin), – poczekać na oryginały recept przesłane pocztą i zrealizować je w dowolnej aptece (czas oczekiwania na receptę zależy od miejsca zamieszkania i może trwać do 72 godzin).

Czy konsultujący lekarz  może udzielić mi wizyty poza portalem?

Założeniem portalu :”Pora Na Doktora” jest umożliwienie kontaktu pacjenta z lekarzem niezależnie od miejsca pobytu w sytuacjach gdy pacjent nie ma bezpośredniego dostępu do lekarza. W związku z tym na razie nie przewidujemy możliwości kontaktu bezpośredniego pacjenta z lekarzem.

Czy wizyty w portalu „Pora na Doktora” wymagają zgody pacjenta?

Tak, ponieważ jest to serwis medyczny służący do prowadzenia konsultacji lekarskich oraz przechowywania dokumentacji medycznej (tzw. danych wrażliwych). W tym celu należy akceptować regulamin serwisu oraz umowę z pacjentem na stronie rejestracji (zgoda w formie elektronicznej). Po wykonaniu rejestracji na adres pacjenta przesłana będzie wersja papierowa umowy, którą pacjent powinien podpisać i odesłać w kopercie zwrotnej dołączonej do umowy. Wyrażenie zgody jest jednorazowe.

Czy w Portalu mogę zalogować dzieci?

W celu stworzenia konta dla osób niepełnoletnich osoba pełnoletnia (opiekun prawny) zakłada własne konto a następnie tworzy subkonta dla podopiecznych: po zalogowaniu na własne konto należy wybrać na belce górnej: MOJE DANE> MOI PODOPIECZNI. Nie ma ograniczenia co do liczby subkont .

Czy na moim koncie mogę przechowywać dokumentację medyczną?

Na Twoim koncie jest przechowywana dokumentacja związana ze zrealizowanymi u nas wizytami. Dodatkowo  do każdego konta pacjenta dołączona jest specjalna skrzynka do której pacjent może dodawać wyniki badań dodatkowych. Nie ma ograniczeń w objętości dołączanych plików. Pamiętaj, że to lekarz przegląda pliki i decyduje które dane należy zachować i dołączyć do poszczególnych wizyt.

Jak mogę przesłać moje wyniki badań?

Zeskanuj wyniki badań (można zrobić też dobre zdjęcie aparatem) i po wejściu do pokoju przyjęć przeciągnij plik na pole wskazane pod oknem komunikatora. Możesz też kliknąć w to pole i wybrać plik poruszając się po folderach zapisanych na Twoim komputerze.

Jakiego typu badania mogę umieścić w skrzynce?

W zasadzie nie ma ograniczeń co do badań, które można umieścić w skrzynce. Mogą to być wszelkie wyniki w formie plików pdf, obrazy Rtg, USG, tomografii komputerowej oraz zeskanowane wyniki badań laboratoryjnych.

W jaki sposób mogę otrzymać moją dokumentację medyczną?

Portal zapewnia natychmiastowy dostęp do dokumentacji medycznej niezależnie od miejsca pobytu. W każdej chwili pacjent może zalogować się na swoje konto i przejrzeć dotychczasowe wizyty oraz zapisane wyniki badań. Może także wykonać wydruk pełnej dokumentacji umieszczonej na swoim koncie. Jeżeli pacjent chce otrzymać oryginały dokumentacji z podpisem lekarza musi wystąpić z wnioskiem o wydanie takiej dokumentacji do administratora medycznego. Koszt przesłania dokumentacji jest zgodny z tabelą kosztów kurierskich i zależy od miejsca pobytu pacjenta.

Media o nas:
Akceptujemy:
  • Pora Na Doktora
  • Pora Na Doktora
  • Pora Na Doktora